Archiwum 02 października 2014


paź 02 2014 Lokalizatory gps w kontekście aut ciężarowych...
Komentarze: 0
W celu zapobieganiu nadużyć związanych z poza zakładowym zastosowaniem przez zatrudnionych pracowników pojazdów, coraz więcej przedsiębiorstw stosuje systemy monitorowania pojazdów, które mają na celu kontrolę zużywania paliwa, przegląd czasu pracy pracownika, zlokalizowanie samochodów, czy przeciwdziałanie kradzieżom.
Dzięki zamontowaniu modułu GPS w pojazdach ciężarowych możliwe jest zmniejszenie kosztów utrzymania pojazdów.

Oszczędność paliwa

Dzięki zamontowaniu w każdym baku sond paliwa zużycie paliwa może być sprawdzane bez przerwy. Najlepsze czujniki wychwycą każdą zmianę, zapiany zostanie każdy spadek czy tankowanie. System pozwala też na monitoring przeciętnego wykorzystania paliwa w pojazdach. Założenie takiej sondy znacząco wpływa na sytuację finansową przedsiębiorstwa dzięki wyłączeniu problemów związanych z kradzieżą paliwa. Szef w ten sposób może mieć kontrolę nad podwładnym i pojazdem.

Zlokalizowanie pojazdów

Lokalizator GPS łącznie z właściwym oprogramowaniem ułatwi namierzenie każdego zestawu z każdego punktu, w dowolnym momencie. Dzięki temu rozwiązaniu możliwe będzie także skontrolowanie poprzednio przebytej trasy, postoju czy zboczenia z wyznaczonej trasy. Ułatwia to właściwe zarządzanie flotą, ulepszy działania logistyczne, a przez to zminimalizuje koszty związane z nadmiarowym wykorzystaniem floty. Nie bez znaczenia jest też stosowny system alarmowy, który w chwili kradzieży auta stosunkowo szybko je zlokalizuje. Gwarantuje to bezpieczeństwo kierowców, poprawę jakości oferowanych usług i właściwą reakcje na wypadki losowe (np. usterki).

Kontrola czasu pracy kierowcy

Dzięki zastosowaniu odpowiedniego modułu kontroli czasu pracy sprawnie można eliminować konsekwencje wynikające z przekraczania ustawowych norm. Dzięki temu, lokata w monitoring pojazdów zwróci się w całkiem krótkim terminie – często bowiem pracownicy łamią wynikające z przepisów godziny pracy za kierownicą i narażeni są, w najlepszym przypadku, na kary finansowe. Kontrolowanie jazdy to także przeciwdziałanie wykorzystywaniu samochodów służbowych dla celów prywatnych. Niektóre z najnowszej generacji systemów umożliwiają bezpośredni kontakt z kierowcą, dzięki wbudowanej wewnątrz pojazdu kamerce.

Zabezpieczenie przed kradzieżą

Moduły GPS pozwalają na właściwą reakcje i zlokalizowanie auta w przypadku kradzieży. Odpowiednio dobrane moduły wspomagające monitorowanie pojazdów umożliwią bezpieczeństwo pracownika i zestawu w sytuacji kryzysowej. Takie moduły najczęściej posiadają system SOS, który odpowiednio informuje centrum o zboczeniu z prawidłowej drogi, często posiada samoczynne odcięcie zapłonu i unieruchomienie zestawu.
Jak widać nowoczesne instalacje to mniejsze możliwości oszustw związanych ze zużyciem paliwa, skuteczniejsze wykorzystanie zestawów, możliwość bieżącej kontroli i monitoringu pracowników, poprawa bezpieczeństwa. To wszystko sprawi, że bez wątpienia sporo zaoszczędzimy i będziemy mogli właściwie planować przyszłe trasy, zwiększać zadowolenie klientów i jeszcze efektywniej zarządzać autami.
Najlepszy monitoring pojazdów pozwala udoskonalać planowanie logistyczne, zależne od wielu czynników, między innymi od czasu jazdy pracowników, poboru paliwa, metod jazdy poszczególnych pracowników, czy sposobów używania pojazdów przez kierowców, efektywności pracy i przewozów, właściwego zaplanowania  kolejnych tras w oparciu o zestawienia itd.
paź 02 2014 Kontrola paliwa a samochód służbowy
Komentarze: 0
W dzisiejszych czasach, w których ceny ropy wahają się, bardzo dużą popularnością wśród przedsiębiorców cieszą się rozwiązania, które w znaczny sposób wpływają na sytuację finansową przedsiębiorstwa. Najbardziej rozpowszechnioną formą kontroli, która przeciwdziała upustom paliwa w pojazdach firmowych, jest sonda paliwa.
Obecne, najnowszej generacji urządzenia są tak precyzyjne, że w wyniku odpowiedniej kalibracji baków podczas montażu, na odczyt nie ma wpływu gatunek ropy naftowej, warunki synoptyczne czy przemieszczanie się paliwa w baku.

Gdzie można zamontować sondy?

Sonda paliwa montowana może być w samochodach czy maszynach, z tzw. bezpośrednim dostępem do zbiorników paliwa. Można je więc montować w ciągnikach siodłowych, samochodach ciężarowych, busach, maszynach budowanych. Jak widać prawie każda branża przemysłu ma choć z jednym z nich coś wspólnego.
Rodzaje mierników paliwa:
·         Sonda kontaktronowa – trywialna budowa, w której czujniki reagują na ewentualne zmiany w baku. Defektem takiej sondy może być niezbyt dokładny pomiar związany z wrażliwością na wstrząsy, nietrwałość.
·         Sonda pojemnościowa – zbudowana na zasadzie kondensatora, pomiędzy okładzinami jest paliwo, a zmiana stanu paliwa wskazuje zmianę w pojemności kondensatora. To najbardziej typowe rozwiązanie, mimo braku nowoczesnych odkryć elektroniki i czujników, z uwagi na niewielką cenę. Minusem może być nieprecyzyjny pomiar, szczególnie ropy, z uwagi na różnice temperatur.
·         Sonda akustyczna – czyli nadajnik i odbiornik ultradźwięków; bada czas niezbędny do odbicia i powrotu oleju napędowego, jest on uzależniony od wysokości słupa cieczy. Defektem jest poddatność na wahania temperatur i poddatność głośnika czy mikrofonu na zabrudzenie.
·         Sonda ciśnieniowa pojedyncza kontroluje ciśnienie na dnie baku, dzięki czemu nie ma na jej pomiar wpływu temperatura – ciśnienie na dnie jest stałe. Wada to badanie tylko i wyłącznie ciśnienia bezwzględnego, a także możliwość awarii na skutek wahań ciśnienia.
·         Sonda ciśnieniowa referencyjna jest najbardziej zaawansowana konstrukcyjnie, stąd najbardziej precyzyjna. Poziom paliwa określa się dzięki niej na dnie i w górnej części baku. Nie ma więc wpływu na pomiar ani różnica temperatur, ani zapowietrzenie baku, nie jest poddatna na zakłócenia ultradźwiękami czy zabrudzenie płynu.

Metoda kontroli paliwa to na pewno same korzyści.

Po pierwsze kontrola paliwa eliminuje niemal w stu procentach próby nielegalnej sprzedaży paliwa, dzięki czemu koszty zamontowania instalacji zwracają się po niedługim terminie i przynoszą korzyści materialne w przyszłości ( nawet do 40%). Dodatkowo stanowi podstawę do weryfikacji faktur za paliwo.
Po drugie, dzięki odpowiedniemu software'owi, menedżerowie floty mają ewentualność monitorowania poboru ropy, ilości paliwa w baku czy statystycznego spalania w litrach.
Polak potrafi, to wiemy. Kradzieże paliwa z aut służbowych to problem, z którym ma zmartwienie całe mnóstwo firm w Polsce.  Najlepsze zabezpieczenia mechaniczne kierowcy potrafią ominąć.  Jednak warto nieco utrudnić im nielegalne pozyskiwanie paliwa z pojazdów służbowych.